Polityka prywatności
POLITYKA
PRYWATNOŚCI
§
1 Postanowienia ogólne
1.
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i
ochrony danych osobowych przekazanych przez Klientów w związku z
korzystaniem przez nich z usług Sprzedawcy poprzez Sklep.
2.
Terminy użyte w Regulaminie dużą literą pozostają w tym samym
znaczeniu w niniejszej Polityce Prywatności.
3. Sprzedawca
dokłada wszelkich starań celem zapewnienia poszanowania prywatności
i ochrony udzielonych informacji osobowych przez Klientów podczas
korzystania ze Sklepu i dokonywania zakupów w ramach Sklepu oraz w
tym celu podejmuje wszelkie niezbędne działania.
§
2 Administrator Danych Osobowych
1.
Administratorem danych osobowych Klientów przekazywanych w związku
z korzystaniem przez nich z usług za pośrednictwem Sklepu (dalej:
„Dane Osobowe”) jest Antonina Susz adres Kokosowa 5, 30-434
Kraków, numer NIP 945-132-07-92, numer REGON: 531394122, zwany dalej
Administratorem.
2. Administrator zobowiązany jest przez
przepisy prawa do zabezpieczenia przetwarzanych danych osobowych
przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym oraz zabraniem
przez osobę nieuprawnioną, do przetwarzania danych zgodnie z
wymogami ustawy oraz do chronienia danych przed zmianą, utratą,
uszkodzeniem lub zniszczeniem.
§
3 Zbiór Danych Osobowych
Zbiór
Danych Osobowych Klientów został zgłoszony do rejestracji
Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych, czym został
wypełniony obowiązek nałożony na Administratora przez ustawę o
ochronie danych osobowych.
§
4 Zasady gromadzenia Danych Osobowych Klientów
1.
Przeglądanie zawartości Sklepu nie wymaga podawania przez Klienta
Danych Osobowych.
2. Składanie Zamówień wiąże się z
koniecznością podania przez Klienta Danych Osobowych.
3.
Rejestracja w Sklepie wiąże się z koniecznością podania przez
Klienta Danych Osobowych.
4. Niepodanie przez Klienta Danych
Osobowych niezbędnych do wysyłki nie pozwoli na złożenie
Zamówienia.
§
5 Zakres przetwarzania Danych Osobowych
1.
Administrator poprosi Klienta o podanie następujących Danych
Osobowych które to Klient powinien podać w celu złożenia
Zamówienia:
- nazwisko i imię,
- adres zamieszkania,
- lub
adres dostawy, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania,
-
adres poczty elektronicznej,
- numer telefonu,
- numer
NIP przy wystawianiu faktury
oraz ewentualnie dodatkowe
informacje, jakie chce podać Klient.
2.
W celu realizacji Umowy sprzedaży Sprzedawca może udostępniać
zebrane od Klientów dane do podmiotów pośredniczących w
transakcjach płatniczych oraz dostawców, dla których dane te są
niezbędne do realizacji płatności czy dostarczenia przesyłki. W
takich przypadkach ilość przekazywanych danych ograniczona jest do
wymaganego minimum.
3. Administrator gromadzi też dane
dotyczące: adresu IP używanego przez Klienta, lokalizację, typ i
wersję przeglądarki, system operacyjny, rozdzielczość ekranu,
zainstalowane rozszerzenia – w celach statystycznych oraz do
sprawniejszego rozwiązywania zgłaszanych problemów, a także
odwiedzane przez Klienta strony w Sklepie, ilość spędzanego na
każdej z nich czasu – w celach statystycznych;
4.
Administrator przetwarza Dane Osobowe w celu świadczenia i
realizacji Umowy sprzedaży, w celu marketingu swoich usług i
produktów w przypadku wyrażenia na to zgody przez Klienta oraz
innych prawnie usprawiedliwionych celach.
§
6 Podstawa przetwarzania Danych Osobowych
1.
Dane Osobowe przetwarzane są na podstawie zgody wyrażanej przez
Klienta oraz w przypadkach, w których przepisy prawa upoważniają
Administratora do przetwarzania danych osobowych na podstawie
przepisów prawa lub w celu realizacji zawartej pomiędzy stronami
Umowy sprzedaży. Prawnie uzasadniony interes Usługodawcy polega na
realizacji Zamówienia przez Sklep, podmiotów trzecich z tym
związanych, operatorów płatności elektronicznych. Dane Osobowe
dotyczące dzieci są przetwarzane wyłącznie jeśli dziecko
ukończyło 16 lat.
2. Podanie Danych Osobowych jest dobrowolne
lecz konieczne dla dokonania rejestracji i zakupu w ramach Sklepu.
3.
Klientom przysługuje prawo dostępu do treści swoich Danych
Osobowych oraz prawo ich poprawiania.
§
7 Informacje handlowe - newsletter
1.
Administrator może przesyłać Klientom, w tym na podane przez nich
adresy e-mail, informacje handlowe na temat produktów i usług
Administratora oraz innych produktów i usług, pod warunkiem, że
Klient wyraził zgodę na ich otrzymywanie. Klient może w każdej
chwili odwołać zgodę.
2. Administrator może przetwarzać
Dane Osobowe w celu ulepszenia usług, a także w celu dostosowania
wyświetlanych w Sklepie reklam, materiałów lub rekomendacji do
preferencji lub zainteresowań Klienta, pod warunkiem, że Klient
wyraził na to zgodę.
§
8 Wykorzystanie plików Cookies - tzw. „ciasteczek”
1.
„Ciasteczka” to pliki tekstowe zapisywane przez przeglądarkę na
dysku komputera Klienta, w celu przechowywania informacji służących
do identyfikowania Klienta bądź zapamiętywania historii działań
podejmowanych przez Klienta.
2. „Ciasteczka” są
wykorzystywane w celu identyfikowania Klienta i poprawnego
przypisywania mu danych historycznych, zebranych podczas poprzednich
wizyt w Sklepie Administratora.
3. Klient może nie wyrazić
zgody na umieszczanie na jego komputerze „Ciasteczek“ m. in. za
pomocą ustawień przeglądarki.
4. W sekcji Pomocy większości
przeglądarek można znaleźć instrukcje jak wyłączyć zapisywanie
przez przeglądarkę „Ciasteczek”.
5. Obok plików cookies
sklep internetowy może również gromadzić dane zwyczajowo zbierane
przez administratorów systemów internetowych w ramach tzw. logów
lub plików dziennika. Informacje zawarte w logach mogą obejmować
m. in. Państwa adres IP, rodzaj platformy i przeglądarki
internetowej, dostawcę Internetu oraz adres strony, z której
weszliście Państwo na Witrynę.
§
9 Przekazywanie i Udostępnianie Danych Osobowych
1.
Administrator nie udostępnia Danych Osobowych innym podmiotom. Może
przekazać lub udostępnić je osobom trzecim w przypadku gdy:
- Klient wyrazi na to zgodę
lub
- będzie to uzasadnione przepisami prawa lub
- będzie
to niezbędne w celu świadczenia i realizacji Umowy sprzedaży,
potrzeby rachunkowości, względów podatkowych, oraz organom zgodnie
z wymogami prawa. Dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości, w
celach podatkowych przetwarzane są przez pięć lat liczonych od
końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
2.
W powyższych przypadkach Dane Osobowe zostaną przekazane na
podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych, chyba
że przepisy prawa wyłączają taki obowiązek. Powierzenie
przetwarzania Danych Osobowych w sytuacji opisanej w zdaniu pierwszym
zapewni ochronę Danych Osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych
osobowych na poziomie co najmniej takim samym, jak zabezpieczenia
stosowane przez Administratora.
§
10 Prawa Klientów
1.
Klient ma prawo dostępu do treści Danych Osobowych oraz do ich
poprawiania i aktualizacji.
2. Administrator zapewnia Klientowi
możliwość usunięcia jego Danych Osobowych ze Zbioru Danych na
jego żądanie, a także w innych przypadkach, na podstawie przepisów
obowiązującego prawa. W tym celu należy zwrócić się do obsługi
Sklepu wchodząc na menu Kontakt.
3. Administrator może odmówić
usunięcia Danych Osobowych, jeżeli Klient nie uregulował
wszystkich należności wobec Administratora lub naruszył Regulamin
lub obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie Danych Osobowych jest
niezbędne do ustalenia odpowiedzialności Klienta.
4. Każdy
Klient ma możliwość podglądu i edycji swoich Danych Osobowych, w
każdym czasie, w ramach funkcjonalności Sklepu, po zalogowaniu się
z użyciem adresu e-mail oraz hasła.
5. Każdemu Klientowi
przysługuje prawo do żądania informacji o treści przechowywanych
na jego temat Danych Osobowych, jak również prawo do żądania
zmiany, zablokowania lub usunięcia danych, a także prawo do
sprostowania błędów, uzupełnienia lub uaktualnienia danych.
6. Klient ma prawo wnieść skargę
do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W sprawach nie uregulowanych w Polityce Prywatności mają zastosowanie przepisy prawa dotyczące przetwarzania Danych Osobowych, w tym RODO.