YAMATAI PL

Oceń produkt:        Ocena: brak
Producent: Rebel
Wiek: 13+
Liczba Graczy: 2 - 4 graczy
Projektant: Bruno Cathala
Czas Gry: 40 - 80 minut
Instrukcja: Polska
Wydanie: Polskie
Projektant: Marc Paquien
Cena Dostępność
171,90 PLN na zamówienie
PRODUKT NA ZAMÓWIENIE
Skontaktuj się z planszowki.pl
Zapytaj
o produkt
Dodaj do obserwowanych
           

 Opis

Królowa Himiko przydzieliła prestiżowe zadanie każdemu z budowniczych w królestwie: wzniesienie stolicy Yamataï, która stanie się klejnotem imperium. Twoje zadanie: przyćmić swoim dziełem pracę innych budowniczych, wznosząc najpiękniejsze miasto, używając do tego surowców dostarczanych przez floty z całego królestwa. Przygotuj swoją strategię, zatrudnij specjalistów i zrób wszystko, aby zostać najlepszym z budowniczych, za swą pracę otrzymując nagrodę od samej królowej Himiko. Tylko jedno imię może zapisać się w annałach historii wyspy jako imię największego spośród budowniczych Yamataï!

W grze Yamataï od 2 do 4 graczy walczy o tytuł najlepszego budowniczego w królestwie. W tytułowej krainie gracze będą wznosić pałace, egzotyczne bramy torii i inne majestatyczne budowle, by zebrać jak najwięcej punktów prestiżu. Mogą liczyć na pomoc zdobywanych w trakcie gry specjalistów oraz używać surowców zebranych z niezliczonych wysp wchodzących w skład archipelagu Yamataï.

Podczas rozgrywki gracze będą wybierać spośród 10 ponumerowanych kafelków flot swoje akcje - na każdym z nich widać jedną lub więcej kolorowych łodzi, a większość z nich umożliwia dodatkowo wykonanie specjalnego ruchu. Należy potasować te kafelki, umieścić je zakryte w rzędzie, a następnie odsłonić pięć z nich.

W swojej turze każdy gracz wybiera kafelek. Bierze przedstawione na nim łodzie, opcjonalnie kupuje albo sprzedaje jedną z nich, a następnie umieszcza pozostałe na planszy.

Do krainy można dostać się z pięciu konkretnych punktów - trzeba umieścić tam swoje łodzie albo położyć je na polach przylegających do tych znajdujących się już na planszy.

Po umieszczeniu łodzi możesz przejąć panowanie nad kolorowymi zasobami znajdującymi się na terenie, do którego w tej turze udało Ci się dotrzeć albo zbudować coś na wolnym polu. Aby wznieść budowlę na danym polu, musi być ono otoczone łodziami w kolorze odpowiadającym tym przedstawionym na jednym z dostępnych kafelków budynków. Jeśli zbudujesz własny budynek, który jest połączony z innymi budynkami, które posiadasz, otrzymujesz kwotę równą liczbie budynków.

Przed końcem tury możesz postawić jedną łódź w porcie. Następnie możesz wydać trzy dowolne zasoby albo parę takich samych zasobów, aby kupić specjalistę - postać posiadającą unikalną moc.

Gdy wszyscy gracze rozegrają swoje tury, potasujcie kafelki, umieśćcie je w zakrytym rzędzie, a potem odsłońcie tyle, aby łącznie było ich pięć. Gracze umieszczają swoje pionki kolejności na torze, na polach odpowiadających numerom flot, które zagrali podczas poprzedniej rundy.

Gdy spełnicie jeden z warunków końca gry - jeden z Was wzniesie swój ostatni budynek standardowy, nie będzie już więcej łodzi w jednym kolorze albo zabraknie specjalistów - rozgrywacie tę rundę do końca, liczycie punkty zdobyte za zbudowane budynki, zatrudnionych specjalistów i zarobione pieniądze i wyłaniacie szczęśliwca, któremu królowa Himiko przyzna najwyższe odznaczenie.

Yamataï  z pewnością oczaruje każdego swą oprawą graficzną. Osadzona w mitycznej krainie wschodu, gdzieś pomiędzy Chinami a Japonią, gdzie historia i mity przeplatają się ze sobą, zapraszając na radosną podróż w starożytne czasy.

Yamataï  to kolejne dzieło w którego projektowaniu wziął udział legendarny Bruno Cathala - ojciec takich bestsellerów, jak chociażby popularne Abyss, Cyklady, czy Pięć Klanów. To gra otwierająca przed nami wiele dróg do zwycięstwa, w której sprawdzimy zarówno nasze zdolności dyplomatyczne, jak i strategiczne.

 Zawartość pudełka:

  • plansza do gry
  • 34 drewniane standardowe budynki
  • 4 plansze graczy
  • 6 żetonów kolejności w turze
  • 80 drewnianych łodzi przewożących towary
  • 10 żetonów flot
  • 28 kafelków budowli
  • 7 kafelków budowli prestiżowych
  • 3 drewniane Torii
  • 4 drewniane Pałace
  • 7 żetonów gór
  • 34 żetony kultury
  • 8 żetonów świętych miejsc
  • 73 monety
  • 24 żetony punktów prestiżu
  • 18 kafelków specjalistów

 Komentarze

Bądź pierwsza osobą, ktora doda swoją opinię.
Zaloguj się aby móc komentować.